Pomůcky: míče, obruče, terče, stěna, kužely, strom
Popis činnosti
Cílem hry je trefit terč – děti stojí proti stěně ve správném postavení (při hodu pravou rukou, levá noha vpředu) a hází na stěnu. Tam mohou mít umístěný například barevný papírový čtverec, kolečko, trojúhelník nebo obrázek, který se snaží trefit. Můžeme využít i šišky či kamínky v přírodě a házet na strom nebo do vody.
Obměny
Děti trefují kužely (molitany, kostky) postavené na lavičce, na stole, zavěšené obruče, obruče položené na zemi, stromy, prostory v brance atd.
Terče mohou být různých velikostí, kdo trefí třikrát velký terč, tak postupuje na menší. Podaří-li se to dětem několikrát z jedné vzdálenosti, tak vzdálenost postupně zvětšujeme (například začínáme na 3 m a končíme na 8 m). Kdo trefí terč z blízka třikrát, postupuje na hod či kop z větší vzdálenosti.
Způsoby manipulace s míčem – hod (jednoruč, obouruč, trčením obouruč od prsou, spodem), kutálení nebo kop.
Házíme – různými velikostmi míčů, šiškami, kameny atd.
Terče – stěna, strom, zavěšené obruče, obruče na zemi, branky různých velikostí, rybník, nízké basketbalové koše, švédské bedny, popelnice, krabice na stole atd.
Na hru nepotřebujeme vybavení, můžeme hrát spontánně v lese. Házíme šiškami na stromy.
Tipy pro učitele
Vždy máme dost terčů, aby děti nestály v zástupech a nečekaly na svůj pokus.
Trefování děti baví samo o sobě, ale můžeme je motivovat ještě hrou například na mistra světa v házené.
Necháme rozhodování o vzdálenosti na dětech, ale motivujeme je ke zlepšování.
Chválíme děti a podporujme je, každá trefa znamená úspěch.
Nechceme mít každý pokus dítěte pod kontrolou, omezujeme je tím v celkovém počtu opakování. Nejlepší je, když jsou všichni neustále v akci.